Khamis, 14 Mei 2009

MiSi YG KaNtOi

Gambar masa zafran berusia sebulan..
Last month,aku pg jumpa doktor utk monthly chekup..aku nyembang2 la pasal anak ngan doktor tu,dia tanya anak u malam tido pukul brape?so aku cakap la..x tetap,kekadang awal..kekadang lewat..ikut dan dia jerk,so dr tu ckp x bagus..u kene didik ank u tido awal,start sekarang..

...so...

tetiba this week aku teringat nasihat dr tersebut,maka start ari selasa ari tu pukul 10.30pm,tgh zafran syok2 main..aku angkat dia mskkn dlm buaian..huhu,jenuh aku ayun buai+nyanyi nasyid..sikit pun dia x terlene,siap tersegih2 lagik ada la..uat penat aku jerk,so aku pun putus asa dan biarkn je dia main,mmg dh tanak tidokn?mcmane nk paksa?


Ari rabu plak,aku dpt idea..pukul 10.30pm aku bawa dia naik atas,msk bilik..tutup lampu bior gelap gulita pastu susukn dia,mula2 dia mcm lalok..pastu start la kesana-ke sini..aku biarkn jerk,tp..lepas 20minit main,zafran penat dan tertido..yea..yea..berjaya :),rupa2nya nk tido dlm gelap,alhamdulillah..tido gak zafran,dan aku niat mmg tiap2 mlm nk tidokn zafran pukul10pm,

...dan...

Mlm tadi,aku tgh layan on9..pukul9 aku suruh hubby aku tidokn zafran,sbb zafran bukan terus tido dia main2 dulu,mau kol 10pm baru dia tido kn??heheh..hubby aku pun bawa la zafran msk bilik tido kn dia :) kejap jerk,dlm 15minit,hubby dh turun ckp zafran dh tido..alhamdulillah,misi dh berjaya..kitorg lepak ar kt ruang tamu,kejap2 dlm 15 minit hubby naik atas tgk zafran..

..sejam kemudian..

hubby aku naik lg tgk zafran,heheh..boleh dia turun semula bawa zafran yg tersengih2..huhu,sabo je la haku :) aku tanya knp?dia ckp zafran dh turun katil dan tengah main bakul susu dia..uuuwwaaa..amat kantoi sekalik,ingtkan nk tidokn awal..awal plak dia bgn,huhu..penyudahnyer..pukul 12.30am la zafran tido..ekekek!!

..dan..

mlm ini aku akan pastikn zafran tido awal dan nyenyak sampai pagi..eheheh!!

sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila la komen..