Isnin, 11 Mei 2009

KeSiAn AnAk iBu

Sila lihat di kening dan mata zafran,malam tadi masa aku kt dapur dan hubby kat toilet,tetiba zafran melalak kuat,terkejut aku..berlari aku pegi kat zafran dan dalam masa yang sama ada sekor kucing berlari lintang pukang kuar umah,aku apa lg dh hubby aku berlari pg kt zafran,yang aku gigih berlari kejor kucing tersebut,kebetulan masa tu benda yang hampir ngan aku ialah beg lapotop..heheh,so aku apalagi..baling la kat kucing kureng asam tu..sesukati je uat anak aku,menciput kucing tu lari..hehh,takut duduk kat pagar umah..hohho,padan muka ngko,aku siap sound kucing yg x mengerti apa2 itu.."kalo ko msk lg umah aku,mmg siap ar ko" (ni kalo jiran kiri kanan aku tgk nie mesti dia kata aku meroyan..hikhik)pedulik hapa..janji aku puas ati,
"
"
ini la kucing tersebut...
"
"

Setelah penelitian di buat oleh yg arif en.hubby,rupa2 nye zafran yang bersalah..yg anak aku terlebih berani pegi tarik bulu2 kucing tu uat haperk?laki aku cakap dua2 tgn zafran penuh ngan bulu..o0o0o..patutlah..tp aku tetap salahkan kucing itu,sapa suruh lepak umah aku?sapa suruh tayang body dpn zafran?tapi laki aku ckp kesian kucing ni..dlm pantang lagi,baru beberapa ati beranak..hikhik,so atas budi bicara aku,aku telah memaafkan kucing ini.. :)
Tapi aku geram skit ngan kucing nie,kerak nye agak banyak ko..berlagak ngalahkan cun mcm kucing siam/parsi..idak la lawo benor,tapi skrg dh xnk mkn frieskies ok?nk mkn ikn bilis..ikan tanak ikan mentah,nk ikan goreng..siap gul ngan nasi,2 hekor plak tuh..yang laki haku baik ati bagi la ikn kitorg dlm esbok,kadang2 aku nk msk nengok2 ikan bilih udah xde..sila korg bayangkan perasaan aku masa itu??aku kadang2 kecik je aku tgk kucing nih..tap apa nk uat,laki aku dh pesan "B,kesian dia..dia kn dlm pantang,kucingkn doakan kita kalo kita uat baik kat dia,itu sbb la rezeki B angan abg dh semakain murah?? :)" hehe,tapi betullah,sejak laki haku bela nasib kucing ini,rekezi kami anak beranak murah ok?banyak site income masyuk..alahamdulillah...sejuk skit ati aku,sapa untung?tentulah aku okeh???

Lepas jerk kene belasah ngan kucing tersebut,hangin zafran pun berubah la..sikit2 nangis,dukung nangis,buat lawak nangis..huhu,manja betul tau anak ibu ni??(mak+abah aku pun cakap zafran sgt manja sbb ibu yg jaga,anak sedara aku yg lain semua hantar taska/bbsit sbb ibu2 mereka wanita bekerjaya,heheh)harus kalo dpt projek baru,zafran kuhantar kt taska belakang umah??ekekkek...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

sila la komen..