Ahad, 17 Mei 2009

alahai..jiran :((

huhh..aku xtau ape perasaan aku sbnrnya..nk marah?geram?bengang?kecewa?huhu..semua TAK..mungkin sbb ari ni mood aku agak baik.., :)
nk jadikn cerita,pg tadi aku nyapu la laman skit,ye la smlm lps bangla amik upah mesin rumput tu blah,aku@hubby x sapu pun..penat sgt sbb br blk dr nilai kn..so biar je la..
so ari ni,hubby aku pesan suruh sapu laman skit (kalo x pesan pun mmg aku sapu..ok??)
aku pun lepas sidai kain,amik pencakar sampah dan sapu laman,start dr depan umah..pastu pg la ketepi umah plak..
"
tetiba...
"
aku nampak benda alah nih...

siput sedut punyer jiran..ada ke patut capati diorang buang kt umah aku,mmg agak kureng ajar kn?heheh..nk je aku buang semula capati tu kt umah dorg semula..tp aku geli la plak nk pegang..eee...najiisssszzz..uuuuwwweeekkk!!(nk muntah..) so aku biarkn aje lah..
ni x lain,x bukan jiran aku yg berbangsa keling la nih..sape lg kn yg uat capati..ntah keje sape ntah..anak2 dia kot?tp anak2 dia dh bear2 dah..dh keje pun,xkn mak dia yg umur lebih tua dr mak aku?tp mungkin gak dia sbb pernh sekali aku nmpk dia campak sesuatu (sisa makanan kot??)dr tingkap dapur dia..huhu..ntah la..lantak la..buduh benar,mls nk layan..

sbnrnya sblm ni pun mmg aku ada nmpk sampah sarap kt dlm pagar aku,so aku ingtkn sampah terbang..so aku biarkn jela..hubby aku la yg kutip buang,tp rupa2nya mmg dorg buang sampah kt umah aku,siap pernah satu ari tu botol todi pun ada..giler..nasib baik la aku ni penyabar kn?kalo x mmg kene serang dh keling sebelah nih.. :)
P/S:sabar itu separuh drpd iman..thehe

5 ulasan:

  1. kuang hasam punya jiran! hikhikhik!!!

    BalasPadam
  2. Sabar!!! tapi kalau boleh campak balik kat umah dia... hahahahahah!! <--- GELAK JAAT ni!!!

    BalasPadam
  3. len kali baling kt pintu umah dia balik..
    atau pun..panggey itu jiran tunjukkan capati tu..

    BalasPadam
  4. ishhh...sgt kurang ajar!!!sesuka hati nak buang sampah kat umah kita...kurang hasam punye org!!!gi marah dia blk...x pun klu ader rezeki lbh...wat tembok batu setinggi yg blh...hehehe...

    BalasPadam
  5. hahah..tu la pasal,tp sy ni malas nk layan sgt org2 yg buduh nih,tp kalo melaupau sgt..mmg ar kn??huhu.. :))

    BalasPadam

sila la komen..